Naar The Grampians 21 april

21 april 2018 - The Grampians National Park, Australië

Via de Mount Victoria Road rijden wij in nooroostelijke richting Zumsteins.
Wij rijden eerst naar het uitkijkpunt Boroka Lookout, die een weids uitzicht biedt over Halls Gap, Lake Belifield en de Mount Difficult Range. In 2014 hebben er zich storm en donder en bliksem voorgedaan in The Grampians en op 7 plaatsen zijn er erge branden uitgebroken. Maar je ziet nu dat de natuur zich terug is aan het herstellen.

Het volgende station is Reeds Lookout. Vanaf Reeds Lookout hebben we  een adembenemend uitzicht gekregen op het Grampians National Park en op enkele inheemse rotskunstsites in de omgeving van het park.Van hieruit zijn we via een eenvoudig voetpad naar de Balconies gegaan. Het is één van de fotogeniekste rotsen van de Grampians. De hele site is afgebakend door radarafsluitingen, voor de veiligheid, omdat de rotsen afbrokkelen, maar je hebt er altijd die dit aan hun laars lappen, vooral de jeugd en dan nog op teenslippers klimmen ze op de rotsen om toch maar een foto te hebben op de Balconies. Dom, zeer dom.

Onze tocht verder gezet naar de Mackenzie Falls, dit is de spectaculairste waterval van het Nationaal Park, deze liggen aan de Mount Victoria Road. Via een wandeling van de parkeerplaats over een pad met trappen zijn we naar beneden gegaan. heen en terug 1,5km en 518 trappen in totaal. Op het einde steil naar het platform voor de Falls. Het is vermoeiend maar de moeite waard om te doen. Na onze rit terug in Halls Gap, zijn we nog eens binnengegaan in het cultureel centrum van de Aboriginals. Een boomerang gekocht en ik kreeg het advies om die zelf te beschilderen wat ik ook heb gedaan. Met tekens die de Aboriginals gebruiken. Dit alles ten voordele van de gemeenschap van de Aboriginals. Daarom wou ik het doen.

De wandelingen zijn soms zeer vermoeiend maar investeer in een paar goede wandelbottinen en wandelschoenen en kijkt naar geen euro want uw voeten zijn het waard. Nog geen enkele keer pijnlijke voeten en blaren gehad en dat zegt genoeg want we hebben al wat afgewandeld.

Op naar Robe morgen, onze voorlaatste dag van onze autoreis.

Tot morgen

Good day

Roland en Anita

1. Dirk:
    21 april 2018
    Wat een fantastische reis...
    En fijn dat we dit van hieruit zo kunnen volgen !!
  2. Marcel en Mariette:
    21 april 2018
    Je ziet er nog alle 2 nog fit uit na al die mooie wandelingen.
    De natuur is daar prachtig.
  3. Anita van hamme:
    22 april 2018
    Het is hier prachtig, ogen tekort.