Darwin naar Perth 8 en 9 mei

9 mei 2018 - Darwin, Australië

Vertrokken in Darwin in een broeiende hitte van meer dan 35 graden naar het wat koelere Perth.

Wij verblijven hier voor 4 nachten in het Miss Maud Swedish Hotel.
Een zeer antiek hotel volgens Zweeds model. Er is aan alles gedacht. Naast het hotel een bakkerij waar je alle soorten brood en gebak kunt kopen en nuttigen. Naast de bakkerij een restaurant, waar je kan aanschuiven aan een buffet, koude voorgerechten, soep en warme gerechten en als slot dessertbuffet en koffie.

Dinsdag en woensdag de stad ingetrokken.

Het zonnige Perth, is gelegen langs de oevers van de Swan River. Het is de meest geïsoleerde staatshoofdstad van Australië. Het ligt dichter bij Singapore dan bij Sydney. Om de stad wat beter te leren kennen zijn we opgestapt op een open toeristenbus, die op 12 verschillende plaatsen stopt. Een aanrader. Veel uitleg gekregen en toch 2h30 rond gereden. Vooral Kings Park met zijn botanische tuinen is prachtig. Op het hoogste punt kan je volledig over de stad kijken met de Swan River.

De binnenstad is zeer druk van verkeer, en hier houden ze geen rekening met de voetgangers. Die hebben geen voorrang, wachten tot het groen wordt en dan kan je oversteken.

Het is de vierde meest bevolkte stad in Australië , met een bevolking van 2.022.044 wonend in Groot-Perth. Perth werd in 1829 gesticht door Captain James Stirling als het administratieve centrum van de Swan River Colony .De stad is genoemd naar Perth, Schotland , vanwege de invloed van Sir George Murray , vervolgens parlementslid voor Perthshire en minister van Oorlog en Koloniën
 De bevolking van de stad nam aanzienlijk toe als gevolg van de West-Australische goudkoorts in de late 19e eeuw.Tijdens de betrokkenheid van Australië in de Tweede Wereldoorlog , diende Fremantle als basis voor onderzeeërs die actief waren in het Pacific Theatre , en een vloot van de US Navy Catalina was gebaseerd op Matilda Bay. Een instroom van immigranten na de oorlog, voornamelijk uit Groot-Brittannië, Griekenland, Italië en Joegoslavië, leidde tot een snelle bevolkingsgroei.  Dit werd gevolgd door een golf van economische activiteit die voortkwam uit verschillende mijnen in de late 20e en vroege 21e eeuw. Perth werd het regionale hoofdkwartier voor een aantal grote mijnactiviteiten in de staat. Als onderdeel van de rol van Perth als hoofdstad van West-Australië, zijn het parlement van de staat en het hooggerechtshof in de stad gevestigd, net als Government House , de residentie van de gouverneur van West-Australië.

Morgen doen we een excursie naar The Pinnacles.