Cobourg Peninsula 6 en 7 mei

6 mei 2018 - Darwin, Australië

Vandaag bezoeken we het stroomgebied RAMSAR dat onder natuurbescherming staat. Wij bezoeken het centrum, waar alles uitgelegd wordt over de broedplaatsen van de schildpadden, genaamd Garig Gunak Barlu National Park.
Vandaar keren we terug naar het kamp zonder nog eens naar het strand te gaan voor een krabvangst. Alex onze gids heeft 45 minuten nodig gehad om er een te vangen. Het heeft hem bloed zweet en tranen gekost om die sloeber te vangen. Uiteindelijk gelukt. 's Avonds heeft de kok hem klaar gemaakt in kokos olie.

's Anderdaags alles inpakken om te vertrekken voor onze laatste dag.

Rit terug door het Kakadu National¨Park. Wij bezoeken de Ubirr Rock met zijn unieke rotsschilderingen. Daarna gaat het naar het omliggend moerasgebied. Het voelde aan of we in Bourgoyen waren maar veeeeel groter. Het gebied noemt Mumukala, daar zijn duizenden ganzen, eenden en prachtige waterlelies in alle kleuren. Via een uitkijkpost konden we alles observeren. Eén woord prachtig.

Na een rit van terug 5 uren kwamen we terug in Darwin aan in ons hotel.