Darwin - Kakadu National Park 3 mei

3 mei 2018 - Darwin, Australië

Vandaag werden we afgehaald aan het hotel om half zeven. Wij gaan een kampeersafari ondernemen van 5 dagen. In totaal waren we met zes personen (2 Engelsen en 2 Australiërs en wij) en onze chauffeur Alex.

Er was een wijziging in het programma voor de eerste dag omdat de banen niet berijdbaar waren door wateroverlast.

We reden richting Kakadu National Park. Een boottocht op de Corroboree Billabong om de uitgebreide vogelpopulatie te bewonderen. Spijtig genoeg werden de vogels genoemd in het Engels (maar thuis ga ik wat opzoek werk doen). Normaal zit de rivier vol van krokodillen. Maar wij hebben er maar 1 kunnen zien langs de oeverkant, die nog rustig zijn morgenslaapje aan het doen was.

Na de boottocht reden we naar Nourlangie Rock. Daar hebben wij de oudste rotsschilderingen van de Aboriginals kunnen bewonderen. En dan naar het Nawurlandja uitzichtpunt. Verder gereden naar Jabiru. Onze overnachting was in het Anbinik Kakadu Resort. Gelukkig in afgesloten en op hoogte geplaatste cabins, een eigen douche en toilet buiten in een afgesloten cabin. 's Avonds kregen we een uitstekend avondmaal klaargemaakt door onze gids Alex.

's Morgens terug vroeg vertrekken na het ontbijt, dit wil zeggen om 6h vertrekken.