Kakadu National Park-Arnhemland 4 mei

4 mei 2018 - Darwin, Australië

Onze rit gaat vervolgens over onverharde wegen (zie foto's) naar Cahills Crossing, de ingang tot Arnhemland. Onderweg hebben we verschillende moerasgebieden gezien en ook ondergelopen wegen, aan de kant enkele wrakken van auto's in het water.
En overal waarschuwingen voor krokodillen (niet uitstappen) maar terug geen gezien. Spijtig.
We reden nu naar de Aboriginal gemeenschap van Gunbalanya. Daar bezochten we het Injalak kunst- en handwerkencentrum. Wij hebben daar lokale kunstenaars en vrouwen gezien die manden vlechten met materiaal die zij in de natuur vinden. De mannen schilderen. In de plaatselijke shop konden wij deze kunstwerken aankopen.
Wij gingen dan op pad met een vrouwelijke Aboriginal gids Gabriella. Blootvoets is zij met ons de rotsen opgeklommen. Op sommige plaatsen kregen wij de uitleg van de historische kunstplaatsen bij Injalak Hill. Op een zeker moment stonden wij op het hoogste punt en keken uit op het dorp en de wetlanden. Wat een prachtig zicht.
Dit was voor mij het hoogtepunt van de klim en het voelde aan als een beeld uit de film The Lions King, Gabriella zat daar alleen op de rots en staarde in de verte, ik zou een euro gegeven hebben voor haar gedachte. Zij sprak steeds over een Mimi spirit, een goede en een slechte spirit. Bepaalde dingen mogen ze doen en andere niet. Ze heeft ons ook de begraafplaatsen getoond van overleden Aboriginals, die worden in de caves gelegd. De overgebleven beenderen toonden ons de realiteit.

Vervolgens heeft ze ons tekeningen getoond maar daar mocht niet gefotografeerd worden daar het een secret place was. Terug religie en mythologie.

Na de afdaling van de rotsen en Gabriella teruggebracht zetten wij onze trip verder naar de Venture North Permanent Coastal camp. Een rit van bijna 5 uur. Gelukkig in tijds voor het pikkedonker werd.

Daar aangekomen werd onze cabin toegekend met uitzicht op de Oceaan, met veel muggen en zeer vochtige warmte. Na een deugdoende maaltijd, tijd voor een verkwikkende douche in openlucht met een licht op ons voorhoofd om te kunnen zien waar we stapten want de wc's en de douches stonden in de bush.

Morgen zien we wel verder

Good day

Roland en Anita