Autorit Tilba-Tilba naar Gipsy Point 12 april

13 april 2018 - Gipsy Point, Australië

Na een goede nachtrust in het gasthuis The Byrne, wat een rust, kregen we een stevig ontbijt van de gastvrouw. Alles ingeladen en vertrokken voor onze 3de rit.

De rit gaat van Tilba, Tilba naar Gipsy Point. Onze gastheer Peter had ons een plan gegeven om een meer toeristische route te kiezen nl de nr 9 praktisch volledig langs de kust. De andere weg de Princess Highway hebben we een stuk links laten liggen.

We hebben gereden eerst naar Bermagui, een klein kustdorp maar met een prachtig uitzicht op de oceaan. Vervolgens terug door het Nationale Park Bermaguee richting Tathra en zo verder naar Eden.

Eden is gelegen aan de Twofold Bay, het is de laatste grote plaats voor de grens met Victoria. Vroeger was het de thuisbasis van een imposante vloot walvisvaarders, maar tegenwoordig is de natuurlijke haven Twofold Bay een centrum van commerci¨le visserij. Je kan daar ook walvissen observeren, vooral bultruggen en met een beetje geluk ook orca's potvissen en dwergvinvissen. Maar jammer genoeg hebben we niets gezien aan het uitkijkpunt.

Op het golfterrein van Eden zaten onder de bomen de "kangoeroes". Van zodra wij wat dichter kwamen huppelden zij weg in een cross snelheid. Kan mij niet voorstellen dat in de  Golf van St Martens Latem de kangoeroes daar zouden rondhuppelen. Denk dat de beaumonde een hartinfarct krijgt.

Na Eden reden we richting Gipsy Poiint onze slaapplaats met zicht op het meer.

Daar toegekomen lagen er in het gras voor de bungalows terug de kangoeroes. Vele hadden kleintjes werd er ons verteld dus de boodschap was niet te dicht gaan want ze worden agressief door dat ze kleintjes hebben.
Overal waar je rond keek vlogen er een soort papegaaien van allerlei kleuren, en zeer veel andere vogels die ik jammer genoeg niet ken.

's Avonds zijn wij gaan eten in de Gypsy Point restaurant gelegen in het bos. Dus het was noodzakelijk om verlichting mee te doen want nergens is er verlichting.
Goed en wel wij door het bos in de donker (met al de geluiden die je maar kunt denken) wij komen om de hoek en met het licht schijnt Roland recht op een kangoeroe, die bleef rustig zitten maar gelukkig heb ik niet geroepen maar denk dat Roland morgen blauwe plekken zal hebben.

Eten in Australië betekent "take your time" na de bestelling. Zij hebben geen haast.
Wij hebben ongeveer een 1 uur moeten wachten op ons eten en als het geserveerd wordt is het lauw. Al dikwijls meegemaakt nu, zij eten geen warm eten maar lauw.

Terug naar ons bungalow in de pikkedonker maar minder bang. Morgen is het richting Metung.

Good day