Autorit Gipsy Point naar Metung 13 april

13 april 2018 - Metung, Australië

Na een goede nachtrust, terug, ontbijten inpakken en naar de volgende plaats Metung.

De rit  gaat terug via de Princess Highway en we rijden door de steden Genoa, Cann River, Bellbird Creek, Cabbage Tree en Brodribb River voor we aankomen in Orbost
Daar kan je eigenlijk niet stoppen want daar is niet te veel te zien. Enkel straten met wat winkels maar niets bijzonders.

In Orbost namen we de afslag naar Marlo. Het is één van de mooiste ritten in Australië wordt beweerd. In Marlo komen de Snowy River en de Bass Strait tezamen. Zoals bij ons de Schelde en de Leie aan de Van Eyck, maar wel een stuk groter.

Vervolgens reden we naar de Lake Entrance. Het is een systeem van rivieren, meren en lagoons die ongeveer 90 miles oceaan stranden insluiten.

We reden door naar Metung waar onze slaapplaats is gelegen in The Moorings at Metung.
Deze middag een prachtige wandeling gemaakt langs het meer en terug verschillende soorten vogels gezien. Ook pelikanen (zonder schrijfpen), en zwarte zwanen met rode snavels. Het jachthaventje paalt aan ons resort. Prachtig

Straks gaan eten in een plaatselijk hotel, we zien en wel. Morgen onze volgende rit
naar Rye

Ons etentje was lekker. Maar een heel speciaal systeem. Je moet aan de kassa gaan, uw tafelnr zeggen en dan bestellen wat je wilt eten en betalen. Het is enkel een hoofdschotel, niets meer, groenten of salade en frietjes zijn allemaal afzonderlijk te bestellen en te betalen. Dan ga je naar de bar en bestel je uw drinken en betaal je, water is gratis. Na een tijdje komen ze je bestelling brengen. Dit was in het plaatselijk Metung Hotel. Dat zat daar bomvol, ene gedeelte bar met drinkers, en ander gedeelte de restaurant. Het is een familie gebeuren, de kinderen lopen daar rond en de ouders en familie babbelen en eten. Dan komen deze van de bar ook de restaurant binnen om te eten. En ondertussen blijven er nog in de bar hangen en daar bekijken ze de grote tv schermen, en staan er te biljarten. Een raar volkje de Aussies.

Good day
Roland en Anita

1. Marie-Paule De Kokere:
    13 april 2018
    Kangoeroe s in je achtertuin...even schrikken hë....die beestjes kunnen nogal vlug en hoog springen hë...best niet te dicht komen als er kleintjes bij zijn.Toch een hele belevenis dat je zo dicht kan benaderen.wij zagen eentje in de buidel zitten....
    Tot morgen ikke.😉
  2. Milly en Werner:
    14 april 2018
    het is er overal mooi en ge moet in goede conditie zijn als ik alles lees is mijn pijp al uit geniet er maar van
  3. Rosita:
    14 april 2018
    Dag Anita

net alle verhalen gelezen
    amai get gij courage om da nog allemaal neer te pennen na zo een volle dag belevenis

geniet maar verder

lieve groetjes