Vlucht van Adelaide naar Kangaroo island 23 april

24 april 2018 - Kangaroo Island, Australië

Vandaag auto ingeleverd en een vlucht nemen naar Kangaroo Island.
Opstijgen 20 minuten vliegen en we komen aan in Kingscote (Kangaroo Island).

Daar stond er ons iemand op te wachten van de Southern Ocean Lodge om ons te brengen naar onze verblijfplaats. Ongeveer een 45min rijden en we kwamen toe.
Wat een ontvangst! De grote poort gaat open en de manager en twee personeelsleden heten ons welkom. We worden naar de ontvangstruimte gebracht van een drankje voorzien en met uitzicht op de Oceaan. Man wat een zicht. Na de uitleg krijgen wij onze papieren met onze persoonlijke naam op. De bagage is reeds naar de kamer gebracht. Al wat wij moeten doen is ons verfrissen en terug naar de ontvangstruimte gaan. Voor de twee dagen is er een volledig programma uitgestippeld. Je hoeft het niet te doen maar als je de wildlife wilt ontdekken is het beter van wel. Alles is tot in de puntjes verzorgd, het enige wat je moet doen is ondergaan.

Onze eerste uitstap noemt Kangaroos & Kanapés. Daar het al schemerig wordt is het het beste uur om kangaroo's te spotten. We worden met een busje naar de plaats gereden waar een ganse kolonie kangaroo's aan het grazen is. Rustig wandelen we er naar toe, sommigen zetten het op springen maar andere blijven rustig verder eten. Ondertussen is de zon ondergegaan en kunnen we genieten van een glaasje bubbels en Kanapé's. Kleine toastjes met producten van het eiland. Lekker!.

We worden teruggebracht naar de Lodge waar ons een heerlijk viergangenmenu wacht met alle verse producten van het eiland. Want al de ingedriënten zijn afkomstig van de plaatselijke boeren.

En dan een goede nachtrust.

Good day

Roland en Anita