Perth - The Pinnacles 10 mei

10 mei 2018 - Perth, Australië

Vandaag was het opnieuw vroeg dag. Om 7h30 kwamen zij ons afhalen en om 8h werden we herverdeeld over de verschillende bussen naar de respectievelijke uitstappen. Rond 9h kwamen wij aan in Ceversham Wild Life Park waar wij kangoeroes konden voeren en met de wombat en de koala op de foto konden.

Hierna reden wij 2h lang door de Weatbelts die zo'n 900km van Noord naar Zuid en zo'n 150km breed zijn. Al het zaaien en maaien en oogsten gebeurt computergestuurd.

In Cataby werd een kwartiertje gerust en reden dan verder naar Nambong National Park. Op de weg hier naar toe zagen we een reusachtig windmolenpark (Emu Downs wind farm) dat zo'n 55;000 gezinnen en bedrijven van electriciteit voorziet.

Wij kwamen aan in Cervantes, zo genoemd naar een schip dat daar schipbreuk leed, waar wij in de Lobster Shack naar een video konden kijken, een bezoek brachten aan het bedrijf en van een heerlijke halve kreeft maatje B konden genieten.

Hierna vertrokken wij naar The Pinnacles, opgebouwd uit versteende struiken, bomen en geel zand dit in tegenstelling tot de spierwitte duinen die The Pinnacles omringen. Hier werden ook trombolyten gevonden die de eerste tekens van leven zouden bevatten.

Na een wandeling in The Pinnacles, waar spijtig genoeg ook auto's via een afgebakend pad mogen rondrijden, ging het de richting uit van Lanceling.

Daar zouden wij rondrijden in een 4WD terreinwagen in de witte zandduinen. Deze zandduinen zijn zo'n 1000km lang en verplaatsen zich van de kust naar het binnenland. Onderweg werd even halt gehouden in het Wannagaren nature park waar een grassoort groeit die honderd jaar nodig heeft om 1m te groeien. Uit de zwarte stam komt elk jaar één bloem tot bloei.

Aangekomen in Lanceling werd rond gereden in een 4WD terreinwagen. Spectaculair werden steile hoogteverschillen overbrugd en werden diepe en steile afdalingen genomen tot groot jolijt van enkele Japanse en Koreaanse medereizigsters. Tot slot konden de moedigen nog aan sandsurfing doen wat ook weer aanleiding gaf tot enkele fantastische skicapriolen.

Hierna werd de terugweg naar Perth aangevat en konden wij opnieuw meer dan 500km natuurschoon op onze teller bijschrijven.

Morgen laatste trip.

Good day