Outback 28 en 29 april

29 april 2018 - Alice Springs, Australië

Na Ayers Rock gaat het richting de Olga's. (Katja Tjuta).Vele hoofden. Dit is een gebied met reusachtige rotsen. In tegenstelling met Uluru (één monoliet) bestaat Kata Tjuta uit 36 rotskoepels. Voor de Aboriginals is dit eveneens heilig land.
Via de Karingana lookout maakten wij een wandeling door de Valley of the Winds die zoals de naam het zegt, zijn naam niet heeft gestolen. Een verrassende weelderige plantengroei van palmen, varens en andere plantensoorten samen met de prachtige uitzichten maken deze uitstap meer dan waard. Onze gids Phill zei dat wij het kalmer aan gingen doen en dat we 's anderendaags slechts moesten opstaan om 6h30.

29 april
Op deze dag bezochten wij het Watanka National Park met de unieke Kings Canyon Walk die begint met een steile klim van 500 treden, rotsblokken van verschillende grootes en hoogten. Men noemt dit de "Attack Hill". Voor mij een grote beproeving vooral voor de korte beentjes. De verticale wanden te zien vanaf verschillende uitkijkplaatsen geven prachtige uitzichten. Wij zijn ook tot in de bodem van de canyon afgedaald naar de Garden of Eden, een weelderige oase aan een kleine kreek, Het laatste stuk van de afdaling terug trappen en nog eens trappen, maar die moeten wij ook terug naar boven doen. Een zeer vermoeiende tocht.
Onze volgende slaapplaats werd bereikt na een urenlange tocht over onverharde wegen, een beproeving voor de reizigers die niet boven de wielen zaten en door elkaar werden geschud. En natuurlijk was het voor iedereen rood zand eten en snuiven. Heb 2 dagen rood zand gesnoten. Onze slaapplaats was gelegen in Glen Helen Resort. Niet te verwarren met een Resort in Europa. Dit was een kampplaats zeer eenvoudig tot soms minder goed uitgerust inzonderheid wat betref hygiënische voorzieningen (tenten, douches en toiletten).